Viestintä-iltama 10.2.2016

Erittäin mielenkiintoisen ja keskustelua herättäneen viestintä-iltaman meille piti Fanny Karlsson, joka on opiskellut yhteisöviestintää Jyväskylän Yliopistossa ja ollut mukana viime vuonna Viestintätoimisto Ellun Kanojen kananpoika-ohjelmassa. Fannylla on todella hyvä kuva ja käsitys sosiaalisesta mediasta ja siellä vaikuttamisesta. Tapahtuma oli auki kaikille Turun alueen nuorkauppakamareille ja meillä oli hienosti mukana ihmisiä niin Raisio-Naantalin, Aurajoen, Auranmaan kuin Loimaankin Nuorkauppakamarista. Tämä on hyvä esimerkki siitä, kuinka voimme ”jakaa hyvää” ja järjestää yhteisiä tapahtumia, jolloin jokainen kamari pystyy tarjoamaan jäsenilleen laajemmin erilaisia tapahtumia.

Ilta lähti liikenteeseen siitä että kiinnostava ihminen on kiinnostunut myös muista ja kävimme läpi lyhyen esittelykierroksen ja jokainen sai kuvata itseään yhdellä sanalla. Paikalla olleita ihmisiä kuvasi sanat: Tehokas, oppimishaluinen, innostunut, puuhis, aktiivinen ja innovatiivinen, nämä sanat sopisivat hyvin illan teemaan ja illan aikana esille nousseihin sanoihin kuten: Periscope, Blab, Tumblir, Ask.fm, Reddit ja Slack.

Paljon ajatuksia ja kysymyksiä herätti jo jokaiselle tuttu ilmiö: ”Mikään ei ole pysyvää paitsi muutos”. Miten pysyä kaikessa kärryillä, miten erottautua joukosta ja miten löytää ne itselle/omalle yritykselle parhaiten sopivat keinot. Mitä sanat muutosjohtajuus ja muutosvastarinta nykypäivänä tarkoittaa ja miten eritavalla tämä jatkuva muutos näkyy yrityksissä. Benchmarking-arvioinnin avulla pyrittiin selkeyttämään sitä mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja miten sosiaalisessa mediassa voi onnsitua.

IMG_0374IMG_0380

Picturewdin

Viimeinen kuva kertoo hyvin siitä, että tieto lisää tuskaa. 🙂

Teksti: Janina Aalto